fredag 20 februari 2009

Upphittat ...





13 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Intressant. Vad är splitter minitele? Och cash till ved? Handlar man den svart på stan kanske?
(OBS - 2 timmar till så är det vår älskling på tv!!)

Elisabet. sa...

Ved handlar man kanske på Statoil ...?
Splitter ... har jag ingen aning vad det är ...?

Och jo, jag ska fixa middagen nu, så jag kan sitta och njuta i lugn och ro ..-))

Evas blogg sa...

Pengar till ved reagerade jag också på. Måste vara på något ställe där man inte tar kort, eftersom personen skrev ner att han/hon skulle ta ut pengar. Kanske inget man annars skriver ner på en kom-ihåg lapp.

Elisabet. sa...

Eva: jaha, nu förstår jag vad ni men ar ...! Ja, han (jag tror att det är en han ..., väl utbildad är han också ...) som bor nog på landet köper ved av en granne en bit bort .-)

Kesu sa...

Jag är så fascinerad av lapparna du plåtar. Fortsätt! Men jag måste fråga var du hittar alla? I kundvagnarna, papperspellarna, på marken?

Elisabet. sa...

Kesu: jag har fotograferat lappar LÄNGE och man kan ju fråga sig vad det är för roligt med det .. ,men för mig blir det som romaner .., som tvärsnitt ur människors liv.

Var jag hittar dom?

Oftast i kundkorgarna .., men även i hyllorna närmast kassan .., instoppade bland chipspåar och annat.

Det händer att jag frågar en del kunder; dom som jag känner lite bättre ,-)

Elisabet. sa...

Kesu igen: sen har jag var världens snällaste arbetskamrater som tar reda på listor som dom hittar .., då kommer dom smajlande och räcker mig lappen ..-)

Kesu sa...

Tack för besked!

Ja, det kan man ju undra. Men jag gillar det där snabbt nerkastade och vardagliga som vi alla kan identifiera oss med. Inget krusidullande eller tillrättalägande. Bara rakt och oförställt. Det brukar bli som bäst då.

Kesu sa...

Vilka gottekolleger du har!

Rexxie sa...

En splitter använder man om man t.ex har en hörlursutgång på en CD-spelare och vill ansluta två hörlurar. Exempel http://www.x.se/y3gf

Elisabet. sa...

Kesu: Ja, absolut!

Rexxie: I love You! Tack som berättade! (Och skönt att veta att du lever .. jag har varit orolig. På riktigt.)

Rexxie sa...

Du behöver absolut inte vara orolig för mig!

Elisabet. sa...

Rexxie: BRA!