tisdag 10 februari 2009

Ett annat slags liv ...


Glöm inte att klicka på bilden ...

Hasse, han som under årens gång har skickat så otroligt många vackra bilder, kommenterar vad Eva på Frösön har skrivit, angående hennes pappa som är så gammal och trött.

Så här tänker och skriver den rare vännen från Ångermanland.

"Vet inte om jag skriv på rätt ställe.

Men det Eva skrev om sin pappa stämmer in på mej också min styvpappa år 85 år och på väg bort från oss,det svåraste är att se hur mamma sliter för att han ska få vara hemma,och inte behöva flytta från sitt älskade hus.

Tänker en tanke, jag tror att mamma får det bättre när pappa är borta (få man tänka så?) han är ju ett kolli med blöjor och dyligt.

Ser framför mej mamma kunna hälsa på sina barn och barnbarn här i stan i lugn och ro utan att tänka på nåt annat.

Brukar inte skriva om sådan från det innersta.

Hasse."

(Det är herr fotografen som är på bilden. Visst är den vacker!)

6 kommentarer:

Linda sa...

Bilden är alldeles fantastisk!
Och man får visst tänka så...
Jag vet att det kan bli så.
Men det gör ju så ont.

Evas blogg sa...

Ja visst får man tänka så. All denna omsorg om sin älskade, som kan vara så tärande på en gammal människa. Samtidigt är det så mycket sorg i det hela. Jag tänker på min mammas omsorger om pappa just nu. Tror att det kommer att bli mycket tomt för henne när han är borta. Just nu har hon en uppgift, även om den är tung.

Anonym sa...

Tänk vad jag längtar till vår sommarresa när jag ser alla dessa vackra bilder norrifrån.
Lite synd är det allt att snön är borta då....

PV

Elisabet. sa...

lindalotta och eva: det är så dubbelt det här .., det blir så tomt när någon man har "haft ansvar" för .., inte längre finns till.
Och ändå .., andas man ut.
Man slipper ha Ständigt Dåligt Samvete .., man slipper bära på den där eviga oron ., och man blir på ett sätt .., Befriad.
Det låter hemskt, men så är det.
Så är det o c k s å.
Så jag förstår hur du menar Hasse.

PV: ja, det gör jag med ..., och jag kommer inte alls att sakna snön!

Evas blogg sa...

PV: Kom till Jämtland nu. Här finns snön! I mängder.

Cecilia N sa...

Du får väl fara två varv då, PV. ;-)
Ett snövarv och ett sommarvarv.

Idag var det så skönt att det fortfarande var ljust, om än solen gått ner, vid halv fem. och det blir bara bättre och bättre för varje dag!