onsdag 11 februari 2009

Kväller ...


Bilden tog bloggmadamen för ett par år sedan.

Tre timmars extrajobb på kvällen, det går i ett huj!

Jag ska lösa av Malin som vill se sin handbollsspelande man göra sitt tusende mål just ikväll och Malins två söner väntar på att mamma ska bli klar för dagen .., den yngre av dem sitter på en stol vid pantmaskinen och har närapå somnat när jag kommer.

Och där är många danska familjer som antingen är på väg till eller ifrån Bornholm som nu kommer och handlar.

En tös på kanske nio, tio år .,. är kritvit i ansiktet och sitter på en stol och mår illa.

"Oj, har ni åkt med färjan ..?" frågar jag hennes mamma.

Nej.

Familjen har kört via bron från Hellerup utanför Köpenhamn och kanske har flickan drabbats av influensa? säger mamman.

Stackars liten att må illa redan innan överfarten!

När klockan är en bra bit över åtta, cyklar jag hemåt.

Det blir cykelspår på trottarens tunna snötäcke.

Och nu är man hemma och kokar fisk till en jaaaaaamande Pelle, samtidigt som man tittar på danska serien Sommer.

Danska tv-serier är alltid välgjorda, tycker jag.

Just det.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag undrar just om Pelle vet om hur bortskämd han är... :)

Elisabet. sa...

mossfolk: haha .., han tror i alla fall att han är Herre i sitt hus.

Eller i mitt ..-)

Anonym sa...

Ja, danskarna är duktiga! Känner du igen läkaren, den äldre? Säger bara "Matador"!

Elisabet. sa...

bettankax: javisst känner jag igen honom .., det var ju han som hade sällskap med Elisabet, var det inte så?

Han var såååå bra i den serien.

Matador var och är nog min stooora favoritserie.

Anonym sa...

Just det! Dej kan man lita på! Vi kan vår "Matador". Absolut bland de bästa. Om inte bäst?!

Elisabet. sa...

Bettankax: jag tyckte så mycket om henne också .., hon var ju så himla trevlig! Hade han inte nån liten trio eller nåt sånt ..., han och doktorn, som också var så sympatisk?

Jag undrar hur många gånger jag har sett den serien?