lördag 14 februari 2009


Efter att jag klickat på publicera, tänkte jag .., ja, det blev på gränsen till patetiskt.
Dte är såna här vykort som finns att köpa på marknader, men det var så roligt att göra ett sånt i picnic:s bildbehandlingsprogram, så ni får ta det för vad det är.

På väg hem från stranden, tänkte jag just den tanken.

Den har slagit mig så många gånger här i livet .., att åtminstone det jag själv tycker är mest viktigt, det är helt gratis.

Att bo nära havet.

Bara en sån sak.

Att ha förmånen att kunna ta tåget och möta nya stränder.

Att få sitta mot en solvägg och känna värmen mot kinden.

Att lyssna till småfågelkvitter.

Sånt.

Alldeles gratis är det.

Och snäckskalen fanns i hundratal på stranden i Haverdal.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men hallå - det låter som värsta sommaren med varm sand och sol och hav.... Här är det minusgrader och snö - men solen värmer rätt gôtt mot stugväggen. Inte illa att ligga på soffan och titta ut heller....

I dag har jag också en sån där tacksamhetsdag. Älsklingen har städat hela huset medan jag löste korsord. Snacka om att jag blir snäll en sån dag.

Anonym sa...

Å så ljuvligt underbart det låter!!

Här har man snö upp till knäna och det är bara kallt kallt kallt.

Kram!
(Och en till Pv också!)

Anonym sa...

Vad jobbig du har blivit Elisabet! Jag får bara upp ett inlägg åt gången, när jag ska läsa hos dig. Och man får klicka och klicka och klicka på "äldre inlägg", för att få en överblick.

Nä - inte bra!

Elisabet. sa...

Bert: ja, men jag var tvungen! Alla länkar hade ramlat längst ner och jag hade inget annat val. Ska se om det har rättat till sig .., herr gnällpelle .-.))

Bloggblad: ja, så kändes det idag .., men inte på tillbakavägen.
Då var det isvindar.

ellis: har du kamera i mobilen, frågade jag pv .., men då hade vi inte ditt mobilnummer, min mobil har ju insomnat utan batteri. Jag tänkte att du skulle ha ÄLSKAT detta.

Anonym sa...

...och i Trelleborg har det varit lika ljuvligt - havet låg som en spegel och finns det något härligare ljud än när vattnet "rasslar" över stenarna? O precis som du säger Bettan - jag tänkte också - det är inte klokt vad bra jag har det? Bo så här och helt gratis får jag en liten del av Paradiset! Resten av Paradiset vet ni nu alla var det finns! // Catarina = Marockomadamen

Elisabet. sa...

Catarina: ,-)

Ja, helt gratis är det kanske inte .., tänkte jag senare.

Det kostade trots allt 108 kr att ta sig hit.

Men i Ystad är det gratis för mig.

Ja, jag undrar jag hur det blev för dig, Catarina ...?

Anonym sa...

Vad gulliga ni är. :-)

Men bara jag tänker på havet och stranden där så kan jag känna den härliga, vilda vinden och höra vågorna och se ljuset och....
Det säger bara poff så är jag där.
Underbart!

Hedgren sa...

jamen precis så är det! Och tur är väl det!

Mian sa...

Jag när en dröm om att få bo vid havet - vilken lycka det skulle vara.