onsdag 18 mars 2009

Förmiddag i pensionatet ...


Fem minuter från pensionatet
Då ser det ut så här
Om jag vore i era kläder, skulle jag nog klicka på bilden.


Att inleda morgonen med att storstäda pensionatets badrum .., ååå, då är nog krafterna tillbaka!

Och medan jag gör riktigt fint i badkaret och hela alltet - och det går undan ! -, ler jag för mig själv.

Det är som om jag ser mamma framför mig.

Mina händer blir mammas.

Och i hallen står en häpen pensionatsvärd och förundras över bloggmadamens plötsliga energi.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabet. Så vackert. Stillsamt men ändå sådan kraft!
Tillbaka från 3 veckor i Thailand på yogajobb =) Är nu en torr pepparkaka som doftar vitlök och chili ;)

Anonym sa...

Det ser ju helt fantastisk ut! Bara bilden ge energi! Ha det så bra / ela

Anonym sa...

Behövde ett nytt skrivbordsunderlägg, och ersätter en snötyngd Umebild med den här! Nu skvalpar mapparna i vattnet så fint!

Anonym sa...

Bra. När du är klar där kan du fortsätta här- ;)

Elisabet. sa...

maria i oslo: åå, välkommen hem! Och lyckliga dig ..-)

Med färg och ljus genom vardagen: och dig önskar jag välkommen HIT!
Ja, visst blir man glad av bilden.
Eller i alla fall .., man påverkas.

Torun: tack för sms:et .., även om det var förfärligt, det du berättade om! Så fort kan det gå.

ellis: håll dig hemma vid fyratiden, så är jag där med skurkäppen ...!

Anonym sa...

Utmärkt! =)

Cattis sa...

uuunderbar bild!

Här skiner solen och vårkänslorna bubblar upp som ett brev på posten :)

Härligt att höra att du står på benen igen.

kram
Cattis

Love, literature and gardening sa...

Nu när det är jag som ligger där på soffan och zappar och hostar - då har jag svårt att tro att jag någonsin kommer att ha lust att städa ett badrum igen... Heja!

Bloggblad sa...

I dag kom solen och vårkänslorna och städkravet... Men jag har bestämt mig för att skjuta upp alla städtankar till påsklovet. Ska väl ha nåt att göra då också?

Evas blogg sa...

Låter hoppfullt! Tack för ditt samtal. Hoppas jag inte lät stram, det var så mycket folk runt omkring mig så jag blev lite dämpad :)

Sven Teglund sa...

Vilka vackra vyer..... som gjorda för akvarell måleri. Kan man boka rum på pensionatet?

Elisabet. sa...

till er alla på slutet: bråttom-bråttom .., ska strax med tåget till Malmö, men först: krya på dig love, literaturer! Sven .., jag vet inte om du vet det .. men det är inget RIKTIGT pensionat pv har .., jag bara kallar det för pensionatet ..-) Däremot finns ett underbart vandrarhem några km bort, beläget alldeles vid havet.

Cattis, Bloggblad, Eva och Ellis: hej på er!!

Anonym sa...

Och på denna bilden, längst upp till höger, kan man ana Falkenberg. Om man har lite god vilja.

PV

Prettomorsan sa...

Vilket vackert kort!
Jag längtar efter öppet vatten, här är allt fruset.