lördag 21 mars 2009

Morgon ...



Vaknar klockan fem av att jag nästan har frusit ihjäl under natten.

Det visar sig att pensionatsvärden har ställt fönstret på glänt och sedan själv lagt sig på soffan Ektorp (det är trångt och varmt i min ynkligt smala säng ...) och därefter har fönstret åkt upp på vid gavel och där har jag legat och huttrat!

Och nu är klockan halv sju och jag ska snart cykla till affären.

Herr Pensionatsvärd, han gör sig redo för tågresa till landet Halland.

Ett tvärbesök blev detta, men även tvärbesök är trevliga.

(Bilden visar det smarriga valnötsbrödet som man får var morgon på pensionatet.)

8 kommentarer:

JULIEK sa...

Ha en fin dag Elisabet : )

Mian sa...

Hög tid för bredare säng!!

Ha en skön helg, i den härliga vårvärmen som är utlovad.

Anonym sa...

Brr! Jag kan tänka mig hur kyligt det var när du vaknade.

Cecilia N sa...

Nån måste göra nåt så Ystad hamnar närmare landet Halland, eller tvärtom. Sen håller jag med Mian.

Monet sa...

Jag påminns om min gräsligaste hotellnatt någonsin, den i Skåne i vintras när vattnet i glaset på nattygsbordet nästan frös!

Vilken bra idé - flytta Ystad närmare Halmstad, varför har ingen kommit på det förut?

Turtlan sa...

Morn!

Ni hjälper utan tvekan till att höja passagerarstatistiken på tågen i södra Sverige *L*

Brödet känns igen, jag bakar ju det också ibland efter att Du la ut receptet. Men mitt blir lite "plattare".
Har PV någon lite specialhemlighet ( eller mindre plåt.... så det blir högre pås å vis....? )

Ha en go lördag!

Bloggblad sa...

är väl tur för mig då, att jag inte har nån pv som bakar valnötsbröd på morgnarna, ety jag inte nyttjar bröd till frukost...

Elisabet. sa...

Julie: detsamma!

Mian: absolut! Och när nu PV flyttar till soffan .., då förstår man ju ..-)

matilda: ISKALLT!!

Cecilia N: haha ...!

Monet: jo, den minns jag att du skrev om ...-(

Turtlegirl: Inte går då Arriva back på grund av oss inte. Jag höll Skånetrafiken under armarna i nästan tre år tidigare .., så jag gör vad jag kan ..-)

Bloggblad: ja, eller otur .., hans bröd är makalöst gott!