fredag 20 mars 2009

Precis som vanligt ...



.... så blir det inte som det var utlovat eller tänkt, ja, med middagen.

Jag hade lovat pensionatsvärden en härlig köttbit och potatisgratäng, men efter en lång dag och nästan bara i kassan och med hur många storhandlande kunder som helst .., så var jag totalt slut på när klockan var fem och det var dags att handla den där härliga köttbiten.

Nu blir det nånting helt annat.

Å andra sidan är han van.

Det är för övrigt alla som känner mig.

Vana, alltså .., med att det kan ändras.

Men tänk, att den mannen kommer på besök fast det bara blir över natten och bäst det är kommer han i ogjort väder .., för jag är så himmelens trött.

I morgon och på söndag är det kör-konsert igen och det är vad pensionatsvärden ska ägna sig åt; att åka till landet Halland och sjunga.

Och jag arbetar.

Och arbetar.

Men vänta .., nästa fredag vid halvniotiden på kvällen ., då är jag hos barnbarnen igen!

En riktigt skön kväll önskar jag er alla!

4 kommentarer:

Cattis sa...

Känner igen det där när man bara inte ooorkar.
Då måste man vila ;-)

önskar dig en skön fredagskväll!

kram
Cattis

Anonym sa...

En fornøyelig aften ønskes deg og PV.

-B-

Tankevågor sa...

Hoppas det blev gott ändå fast det inte blev den där utlovade middagen!

Ha en skön kväll båda två!

Cecilia N sa...

Vad ska PV-kören sjunga för nåt?

Får man göra reklam här? Nästa lördag ska min kör till Boo kyrka i stockholmstrakten för att sjunga. Kom och lyssna, ni som kan ta vägen förbi!