onsdag 18 mars 2009

Lediga-dagsfönstret ....



På väg till pågatåget slinker jag in på Lisas Skafferi och handlar lite kvällsgott.

Lisas Skafferi, som är som en liten pärla i stan, ligger alldeles vid vattnet.

Inte långt därifrån upptäcker jag en jättelik båt .., typ lustyacht .., som tar igen sig vid kajen.

Unga och äldre herrar spankulerar omkring och beundrar farkosten och där kommer bilister och gör sig ärenden för att titta.

Och jag tar upp kameran från anoraksfickan.

I båtfönstret speglar sig färjeterminalens vågiga tak.

Fiskmåsar gastar.

Jo, nog känns det som vår alltid.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ha en fin ledig dag! Nu går jag till kyrkan. Kram.

Elisabet. sa...

Eva: detsamma till dig! Åker hem tidigt, tidigt i morgon. Nu har jag skurat badrummet. Gud, vad jag känner mig pigg!

Anonym sa...

Är det vår känslor som ger energi?Härligt/babsan