måndag 16 mars 2009

Måndagmorgon ...



Så här känns det.

Som att man ska ta ett djupt andetag och ge sig rakt in i myrstacken.

Och i min säng har bara jag själv legat.

Ingen Pelle som tar över allt mer och snart puttar matte på golvet .., ingen pensionatsvärd som vaknar så fort jag bara rör mig det minsta lilla.

Bara bloggmadamen.

Och ljuden känns hemtama.

Inget duvkorrrande eller småfågelkvitter som i landet Halland, nej, här är bildörrar som öppnas och stängs och hastiga morgonsteg mot trottoaren.

Och nu ska jag cykla till jobbet.

En riktigt trevlig måndag till er alla.

Och en massa medmänsklig värme också, ja, till oss alla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du är pigg nu och fixar att jobba.Kram Babsan

Anonym sa...

Hoppas du inte tar i för mycket nu, utan att du är riktigt frisk innan du börjar jobba.
Kram.

Elisabet. sa...

Babsan och matilda: det är ju så här .., att när man väl GÅR till jobbet, då är det inte fråga om att ta det lugnt .,. det går inte .,. då får man ro båten i hamn .-)

Men det gick bra.

Tack för rara snällord!