torsdag 23 september 2010

Lilla rummet ...



Nu börjar det ta sig .., nu är det nästan färdigt.
Korgstolen är inköpt på loppis i Ystad.


Stackars herr Prickigt Djur är fortfarande ensam.
Längst t.h. på översta hyllan, en figur från Ulrika/Ellis.
Ovanför spegeln en fisk i trä, som ska få egen plats på väggen.
På pallen, en skål av trä som min pappa har gjort.

Och tänk, att man kan bli så glad över en bokhylla!

"Men önska dig nånting i födelsedagspresent!" sa helsingborgaren för flera år sedan.

Och jag önskade att han skulle hjälpa mig att ordna en sån här hylla.

Att få upp den på väggen, alltså.

Nu har hyllplanen - som förut var betsade och omöjliga att hålla dammfria - blivit målade.

Och en snäll pensionatsvärd har satt upp dem!

Å, så glad jag är!



En loppistavla, inköpt för 10 kr, fick hamna ovanför sänglampan.

10 kommentarer:

Ulrika sa...

Jättemysigt!!

-B- sa...

Kjempefint,der vil jeg sove---

bettankax sa...

Men ååå så fint, mysigt och trivsamt:))

Elisabet. sa...

Ulrika, bente och bettankax: ja, här kan ni alla få sova när ni kommer på besök! Ni är så välkomna!

Evas blogg sa...

Vilket fint litet rum. Och jag instämmer med föregående inlägg: Där vill jag sova!

Helen sa...

Oj, så mysigt du/ni har gjort i det lilla rummet!! Jag tyckte mycket om den fina sänglampan!

Hoppas du får en fin dag tillsammans med sonen.

Kram!

ab sa...

Men så hemtrevligt. Och likadan korgstol som jag hade två av och saknar så.

Ylva sa...

Så fina bilder! Vad bra du har det som har fått flytta till ett sådant fint hus! Ni verkar ha det jättemysigt! Kramar!

Monica sa...

Instammer i koren, vad fint det blir eller ar!

Elisabet. sa...

Eva, Helen, ab, ylva och monica: ja, jag tycker också så mycket om det rummet nu .., det är så vilsamt och jag mår gott när jag ser mina böcker stå där tillsammans med alla pärlor från mian och jan och nu också från lindalotta!