fredag 22 mars 2013

Bakar frukostbröd ...


... och lyssnar till detta.


4 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Kul jag bakar rantamors rundstycken.
Vad bakar du för sort?

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: ingen aning .. , min egen sort bara ,-)

Jäst, lite sirap, naturell youghurt blandat med vatten .., linfrön, grahamsmjöl och resten vetemjöl.
Pumpafrön på toppen.

Gott till frukosten ,-)

Kattis sa...

Jag ska nog baka bröd i helgen. Det gör så gott för både själen och hemtrevnaden.

Elisabet. sa...

Kattis: ja, just så! Jag känner mig alltid sååå nöjd när jag har bakat bröd. Förr, när flickorna var små, ("small people" ,-)då bakade jag hur ofta som helst, så blir det inte alls nu.

Men gott är det.

Och det ger mig samma känsla som när vi har gott om ved i pannrummet.
En slags basal trygghet, helt enkelt.