onsdag 20 mars 2013

Det bästa för Kerstin i Dalarna ...


Att sticka med sytråd kräver tålamod!

I lördags var jag till biblioteket som hade en utställning av Elsie-Britt Nääs, Leksand
som stickat Barbiekläder med sytråd.  
 
Helt otroligt fint och vilket tålamod det måste krävas. 
Hon hade gjort egna stickor eftersom det inte finns så tunna att köpa.
 
 
På klänningarna som Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin har är det ca 1000 maskor/varv.
Även paraplyerna har hon gjort och dom är hopfällbara/utfällbara!
 
 
Ett helt fantastiskt jobb som hon lagt ner på detta. 
Ta chansen att kolla om det blir någon mer utställning.
(Har bl.a. varit i Malung, Leksand. Rättvik och Västerås.)

Tyvärr svårt att ta bilder när det blänker här och där. 
Kanske syns det bättre på den här filmen från GävleDala:  

Själv fortsätter jag nog sticka med vanliga garner och normala stickor ;-)

Kerstin i Dalarna

4 kommentarer:

sa...

Åh, de var jättehäftiga. Så roligt med prinsessan och Beskow-figurerna i Barbieformat, verkligen lyckat :)

Elisabet. sa...

Dean: ja, visst är det helt fantastiskt .., jag fattar inte hur man kan pilla på med sånt småttigt!

Anonym sa...

Fantastiskt!
Detta är nog sådant som jag beundrar och tycker mest om att få beskåda.
Önskar jag själv kunde åstadkomma något lika vackert.
Anne i Mantorp

Bloggblad sa...

Det såg jag på tv - var kanske i Landet runt?