måndag 18 mars 2013

Om Em ...


För flera månader sedan berättade Guy om pojken Em som då hjälpte honom med allehanda vardagliga göromål, det var i den vevan som Guy hade skadat sitt knä och inte kunde röra sig som vanligt.

Och vi fick veta lite om pojken och hans tillvaro och någon föreslog att vi kunde hjälpa till att finansiera hans utbildning, om han nu önskade en sådan?

Det önskade han.
Helst en fotbollsinriktad sådan.

Men se det gick inte .., han klarade inte provet och den som hittat på det hela kände sig dum .., vad hade hon nu dragit igång och tänk om allt skulle bli pannkaka!

Då händer något .. , Em kommer in på en yrkesskola för bilmekaniker och någon får ett mail från Guy som skriver ..."nu kan du börja spara för en resa till Thailand om tre år, för då tar Em sin examen om allt går bra".

Om ni bara  v i s s t e   hur stor glädjen blir!!

Och här ska sparas!

Tack alla ni andra som är med!

9 kommentarer:

SoF sa...

"När en dörr stängs - öppnas en annan".

Har tänkt på honom senaste tiden och undrat hur det blev med skolgången.



Elisabet. sa...

SoF: ja, jag blev så innerligt glad! Och jag sa till Guy .., att blir det examen av, då SKA jag komma mig dit och gratulera Em. Och Guy och Wipharat, som tog tag i det här - det har ändå blivit mycket arbete som dom fått lägga ner på detta -.
Jag är så otroligt tacksam.

Rexxie sa...

Skall jag vara ärlig (och det antar jag att jag skall vara) så tycker jag att yrkesskolan är ett bättre val än fotbollsskolan...

Elisabet. sa...

Rexxie: det tror jag nog att alla tycker .., det här ger ju en möjlighet till ett yrke och det känns bra ,-)

Turtlan sa...

Bilmekaniker låter som ett perfekt yrke med tanke på de "trafikrapporter" Guy lämnat.

Låter lockande hänga på till landet Siam på examen. Gruppresa kanske?

Jag har ju inte bidragit något men utbildningen är ju inte klar ännu.
Hur samlade Ni in pengar? Jag har nog missat / glömt när det var på tapeten.

Elisabet. sa...

Turtlan: hör med Guy, han blir säkert bara glad om någon fler ansluter ,-) Du är såååå välkommen i gänget och ja, jag skulle mer än gärna se dig som reskamrat!

Elisabet. sa...

Turtlan: hör med Guy, han blir säkert bara glad om någon fler ansluter ,-) Du är såååå välkommen i gänget och ja, jag skulle mer än gärna se dig som reskamrat!

Cecilia N sa...

Heja Em!

Önskar dig stort lycka till i bilmekanikerstudierna!

Cecilia N sa...

Heja Em!

Önskar dig stort lycka till i bilmekanikerstudierna!