torsdag 21 mars 2013

På frukostbrickan ....

Ensamt litet löv på gatan i Ystad.

Fru Hansson har fått frågan vilka fem personer hon skulle vilja bjuda på middag - hon får såklart välja helt fritt, bland levande och döda - och nu berättar hon!

Och långt från vårt land finns en herre som har detaljstuderat dörrhandtag.
Sånt tycker jag är hur intressant som helst!

En annan bloggare - men en kvinna, hon som har en sån underbart vacker stol från Norrgavel -, faller nästan i gråt och tycker att nu är måttet faktiskt rågat!

Och vill man se hur det ser ut i Ystad idag, kan man klicka på den här länken.

Vill man ta sig vidare i vårt land, med bara ett enda klick .., - ingen biljettbeställning behövs -, då finns ju alltid Gunnars webbkamerasida. 

I Västergötland bor en madame som funderar på det här med alla dessa dagar som ska firas.


Ja, det är vad som finns på morgonens frukostbricka. 

Det här är den andra lediga dagen av två och jag kan säga att man slår inte direkt volter av glädje över vädret .., det är grått och ännu mera grått och snöar lite lagom.  

Nåja, jag tröstar mig med det goda brödet från Solhaga. 


1 kommentar:

mossfolk sa...

Tack, frukostbrickor uppskattas alltid :)
Och jag ler åt dörrhanddtagen och tänker att den där infon hade vi behövt innan vi åkte till Frankrike. Ja, nu var det förstås inget jätteprojekt men viss huvudbry hade vi allt innan vi kom på hur vi skulle låsa dörren till hotellrummet när vi skulle gå därifrån. Att låsa med nyckel från utsidan gick ju inte...