torsdag 21 mars 2013

Det bästa för Eva på Frösön ...


Hej på dig!

Jag är sen med DBIV, hoppas det går bra ändå. Det bästa var den här dagen, min mammas 90-årsdag. Från morgon till sena kvällen var jag där och hjälpte henne. En del mat hade jag lagat men det mesta hade hon fixat själv.


Bakat hade hon också gjort. Och ett som är säkert är att ingen gick hem hungrig från det kalaset. Mammas två (av åtta) syskon kom från Sundsvall, en av mina kusiner körde upp dem över dagen. Den kusinen har jag aldrig umgåtts med och det var jättekul att träffa henne, hon och jag smög och till köket för att diska och prata. Vi var ju ungdomarna bland gästerna :) Mamma var på ett strålande humör, så även solen som strålande in genom fönstren.


Mängder av blommor och andra fina presenter förgyllde dagen. Så även min morbrors munspelande och mammas vän prästens tal. När sedan maken och vår hund kom framåt kvällningen, då var både mamma och jag helt slut på energi.

Det var en lycklig 90-åring vi sa hej då till när klockan var ca 20.00.

Tänk att vara så pigg så man kan fixa sitt eget 90-årskalas. Det är beundransvärt tycker jag.

Kram Eva

Inga kommentarer: