söndag 17 mars 2013

Mitt eget bästa .....


Det där mötet med dom tre kunderna från Kina - dom som besökte Getingeverken och studerade steriliseringsinstrument och annat - det var något som gladde hjärtat .., men ännu mera, jo, det var när jag sådde sallatsfrö och igår - bara några dagar senare -, upptäckte att dom redan tittat upp!

För två somrar sedan fick vi varje vecka - ibland flera gånger per vecka - romansallat av grannarna Gun och Göran. Det var den i särklass godaste sallat (eller sallad med d, välj själv) jag hade ätit och i fjol satte vi egna; dels färdiga småplantor från Åbergs Trädgård i Ystad, dels såna som vi sådde själva.

Tänk .., vi hade sallad till lååååångt in på hösten!
Och inte en enda planta blev uppäten av sniglar .. , allt höll sig!
Isbergssalladen däremot, den bara möglade.

Nu är detta ett försök .., jag är ju ingen så-madame egentligen .. men kanske ändå?

Så, detta var mitt bästa.
Dom här pyttiga små fröna, dom värmde mitt hjärta!

Inga kommentarer: