fredag 22 mars 2013

Efter veckan i Sälen ...


... ja, det blev helt underligt, fylldes jag av en alldeles omåttlig energi.

Ja, kanske inte omåttlig ..., det var väl att ta i .., men jag hamnade i nåt slags tillstånd av att saker och ting blev  g j o r d a.

Underbart, var det!

I vanliga fall är jag en sån som - när jag städar - flyttar högar runt, runt.
Eller helt sonika gömmer dem.
(Här finns en stor garderob och måtte vi inte dö samtidigt pv och jag själv, då kommer anhöriga att svimma när den dörren öppnas ...).
Liiiite gör jag så nu också, men inte på samma sätt.
Inte lika ofta.

Och det känns ...., l j u v l i g t!

Efter tre dagars ledighet, då jag bara har tagit det lugnt (men ändå hunnit med en hel del ..., bland annat påbörjat en biografi om August Strindberg .., oj, så mycket jag inte kände till om honom!), känns det okej att i morgon sätta igång sexdagarspasset.

Och på arbetsbänken i köket ligger morgondagens frukostbullar och väntar.
Nygräddade.


3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Lagerkrantz bok om Strindberg eller?
Vilka fina frukostbröd! Härlig lördagsmorgon.

Elisabet. sa...

Eva: just det .., jag tycker sättet den är skriven på!

mossfolk sa...

Ja, jag tror ju att alla människor skulle må jättebra av en veckas ledighet sådär ibland. Lite oftare än bara mitt under sommaren.
Och brödet ser jättegott ut!