söndag 18 januari 2009

Hilda ...


Lunch i pv:s segelbåt.
Det är en härlig dag på ön Ven; i hamnen.
Ellis är också med.
Benet till vänster tillhör Patrik, pojkvän till Hilda.
Det är hon som har lagat maten och sitter till höger.


Idag har pensionatvärdens dotter Hilda namnsdag.

Hilda är nog den lugnaste unga madame jag någonsin har träffat och hon är snäll och rar och när vi första gången träffades så var hon så vänlig mot mig och själv var jag förfärligt nervös.

Hon är otroligt duktig på att teckna .., hon är vegan .., och tycker, som jag tidigare har skrivit, om att sortera saker.

"Att sortera saker" .., jag tycker att det är så helt underbart!

Och om jag inte minns alldeles galet, så är hon dessutom Oxe.

Grattis på namnsdagen! säger jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack så mycket :)

Anonym sa...

och jag antar att pappa vidarebefodrade grattishälsningen från mig på din födelsedag. annars ska han få på nöten.

Elisabet. sa...

hilda: det är lugnt, han kom ihåg det ..-)

Anonym sa...

bra :)