fredag 6 november 2009

Efteråt ...



... när man har legat och gapat stort i en dryg timmes tid ..,. och tandläkerskan Anna meddelar att nu har hon rotrensat det hon ska och nästa gång blir det rotfyllning och "såja, nu kan du skölja Elisabet" .., då känns det så här.

Som om man svävar bland molnen.

I väntrummet sitter tre herrar och en dam.

Någon bläddrar i Hemmets Journal .,. en äldre herre läser dagens lokaltidning och övriga har blicken riktad mot den väggfasta tv:n som just då visar ett inslag som handlar om tarmcancer och jag tänker att det är ju precis vad man önskar vila blicken på inför ett tandläkarbesök.

Och jag drar på mig anoraken och säger hejdå och önskar dem alla en trevlig helg .., "ja, ni som har kvar det roliga ..., blink-blink!" och så cyklar jag hemåt och tänk, det känns som om himlen, duggregnet till trots, ändå är blå.

Ja, rentav som om solen strålar!'

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja visst är det härligt när det är över?! Lite sådär kände jag igår efter mötet med min nya läkare.Inte för att det var några smärtsamma undersökningar men osäkerheten hur jag skulle bli bemött. Jag mötte en ängel och lyckan var stor efteråt.

Turtlan sa...

Alltid så skönt ha det gjort!

Om ett par veckor är det jag som sitter i ett sånt väntrum.
Min eviga problemtand krånglar igen så gissar det kommer att bli återbesök.

Ha en go helg och ett mailsvar kommer. Herrbesök kom emellan ;-))

-B- sa...

Godt å få det oversttått.

God helg.



Kraaaaaaaaaam

Vasaloppsamatören sa...

Eva: men helt klart är det inte .. nu ska det rotfyllas hos min rara tandläkare i Hbg .-)
Och det där bemötandet .., det gör nästan alltihopa.

Turtlan: låter trevligt .., med herrbesök, menar jag .-)

Bente: kram tillbaka!

Elisabet. sa...

Fast det var ju jag som skrev förstås .. men hade glömt logga ut pv ...