tisdag 3 november 2009

Lagen om alltings ....

När man är gravid, ja, då vimlar omgivningen plötsligt av andra gravida kvinnor!

Överallt ser man stora magar och det är artiklar om att föda barn och hur man hittar den bästa barnvagnen.

Hela tiden samma sak.

När man ska ut och resa och just har bokat flygbiljett, då vet man precis vad som kommer att hända.

Då meddelas nämligen på tv:s nyheter att det ena planet efter det andra har störtat mot marken och har dom inte störtat, så är där i alla fall den ena incidenten efter den tredje.

Måsar på landningsbanan och sååå nära att hamna i flygplanets motorer!

Sånt.

Och när man om mindre än två veckor ska lägga sig på operationsbordet, då vet man ju också vad som väntar en.

Detta

Och så kommen en kommentar som blir som lök på laxen ..., det var liksom bara det som fattades.

Dubbelörn sa...

"Detsamma har hänt mig, under mitt andra kejsarsnitt.
Ryggmärgsbedövningen tog inte som den skulle.
Det är en operation som jag aldrig någonsin glömmer.
"

11 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Detsamma har hänt mig, under mitt andra kejsarsnitt. Ryggmärgsbedövningen tog inte som den skulle. Det är en operation som jag aldrig någonsin glömmer...

Men jag har opererats efteråt o då alltid krävt narkos ;)

Cecilia N sa...

Och i och med att det nyss hänt så är antagligen personalen extra uppmärksamma på att göra jätterätt.

Men du har rätt i att ens aktuella ämne ploppar upp som aldrig förr ...

Elisabet. sa...

Dubbelörnen: huvva! Sånt vill jag inte höra nu ..((((

Cecilia N: men tänk om det inte har med personalens kunskaper att göra ... utan hur man reagerar på ryggmärgsbedövningen ...?
Jiiiiiisus.
Men jag oroar mig inte.
(bara lite.)

Sven Teglund sa...

Ja det är hemskt att höra allt som kan hända. Bäst är att stänga öronen och hoppas på det bästa. Och det bästa kommer att hända dig, var så säker.

Kesu sa...

Tänk då på hur många operationer där narkosen funkat precis som den ska. Jag skulle tro att förhållandet är nåt i stil med 1 operation på 100 000 där nåt går snett. "Always look on the bright side of life" *vissel, vissel* :)

Elisabet. sa...

Sven: ,-) Så rart av dig!

Kesu: jag ÄR inte rädd .., narkos har jag fått förut och mår urdåligt av .., jag kräks i ett dygn efteråt nästan! Ryggmärgsbedövning lär vara helt annorlunda. Och herr narkosläkaren från Polen, han lovade att han skulle ta väl hand om mig .-))

Kesu sa...

Jag tror på på den polske doktorn och säger som Sven: det kommer att gå bra :) Tänk på alla bloggvänner som tänker på dig!

Turtlan sa...

Jag tror det kallas för selektivt seende eller selektiv perception eller något sådant.

Ska man tex byta bil så börjar man titta på alla olika bilar som passerar. Eller om men är med barn så noterar man alla barnvagnar mycket mer. Eller som Du.... då dyker såna historier upp.

Ja fler exempel finns och hoppas jag inte är ute och irrar ang vad det kallas.

Ja det var lite torr fakta i ämnet som sitter kvar i hjärnkontoret hos Turtlan sen psykologilektionerna på gymnasiet mm.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, absolut är det selektivt seende! Har man beställt en resa till Grekland, då ser man plötsligt enbart rest-rese-annonser till Turkiet .., eller så upptäcker man små notiser i kvällstidningarna om bombdåd i Grekland eller nåt sånt .-)

Kesu sa...

Känner att jag nog måste förklara min kommentar. Vill INTE förringa din känsla, blev nog mest irriterad över mina kollegers (läs: medias) rubriker som skrämmer upp folk i onödan. Även om man inte är rädd, är det ju inte konstigt om man blir det.

Kram

Elisabet. sa...

Kesu: ingen fara alls .., jag tänkte inte alls i dom banorna! Det tror jag inte om dig ,-)


Nej, det ska gå bra.