lördag 7 november 2009

Lördagsfönstret ...



På väg från landet Skåne till landet Halland och solen på väg ned och det är bara så vackert!

Och nu är det lördagmorgon och Ring-så-spelar-vi och äggochbaconfrukosten avklarad och snart blir det utflykt utomlands; nu till landet Småland, där det ska tittas på hus.

Nej, det ligger på gränsen mellan Halland och Småland.

Huset är rödmålat och har punschveranda och fönster som är som gjorda för bloggmadamen.

Tegeltak.

Lagård intill.

I annonsen står något om ett "omfattande renoveringsbehov".

Då vet man.

Det betyder "riv eländet och bygg nytt!"

Ajöken, sa fröken.

9 kommentarer:

Ellis sa...

Vilken spännande utflykt!!

Mian sa...

Nu blir man nyfiken...
En bit från det älskade havet alltså?

bettankax sa...

Beskrivningen låter ju himla bra! Nu håller jag tummarna att det faller väl ut. Jag hör ju att du har koll på vad det är som INTE beskrivs...;):) Skön helg önskas Er" Kram

Elisabet. sa...

ellis: vi ser det som en utflykt .., det är flera mil från havet .. men så får vi hälsa på Pelle och pv:s mamma också.

Mian: ja, precis. Men roligt att titta .-)

bettankax: en rar norrman på dejtingsidan, han sa att jag var den torraste realist han hade träffat .. (men han ville ändå fortsätta att träffa den där torra madamen .-) .. och det tror jag stämmer. Jag vill inte spänna bågen för hårt .., utan håller den lite löst i handen bara.
Men så har jag kommit långt i livet också.
Man har blivit kassörska på Ica .-)

AP sa...

Ring sa spelar vi, Lordagmorgon, finns knappast nagot battre!!
I Thailand ar allt bra. Vadret varierar dock en del.

Borjar dock langta hem som vanligt.
Kram kram AP

Tankevågor sa...

...och när jag läser den där beskrivningen ser jag Pelle ligga och sova på punschverandan, några trevliga hönor skrutta runt utanför och en syrenberså och pelargoner i krukor och en bloggmadam i särk som sitter på trappan med en kopp kaffe i morgonsolen...
Ja du, det går fort i min fantasi. ;-)

Bloggblad sa...

Jag önskar att jag vore lika morgonpigg som du. I dag gick Ring så... igång som vanligt, jag lyssnade halvt i sömn, somnade om tvärt till Melodikrysset och vaknade när det var slut... Fast jag vet ju att jag sovit på tok för lite sista tiden, så det var skönt. Men dagen känns nästan slut när jag kommit så långt som till att öppna datorn.

Ha det så härligt vid havet!

Evas blogg sa...

Spännande!!

Elisabet. sa...

Alla utom Anna: ja, ni ser ju hur det blev .-)

AnnaPanna: ååå, vad jag har tänkt på dig och längtat efter dig idag!
Stor kram!