tisdag 3 november 2009

Kväller ....

... och Ragnhild, 94 år, ringer till Karlavagnen och berättar vad hon skulle göra om hon hade mycket pengar.

Jo, hon skulle bjuda barn och barnbarn och barnbarnsbarn på sitt födelsedagskalas den femtonde juli .., det är vad hon skulle göra.

För övrigt deltar den nittiofyraåriga Ragnhild i två studiecirklar i litteratur och ja, hon har själv varit ledare för en cirkel, då gällde det matlagning.

Och Ragnhild berättar att hon har fem döttrar och alla har skött sig och blivit till bra människor och hon som bor i Paris ringer nästan varje kväll och dottern i Kina ringde nu på morgonen.

"Och jag ligger i sängen och lyssnar till dom som ringer hit till Karlavagnen ..,det är trevligt ..", säger Ragnhild.

Själv ligger jag också i sängen och lyssnar och alldeles varm i hjärtat blir jag av den här kvinnans prat.

Varm och lycklig.

Ragnhild låter som en härlig människa och 44.25 minuter in i programmet, där hör ni henne.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Underbart. När jag låg och körde efter vägarna i Västernorrland sent på kvällarna lyssnade jag ofta på Karlavagnen. Nu när jag är stationär glömmer jag tyvärr bort det. Kommer på det sådana här gånger när till exempel du skriver om det.

Turtlan sa...

Jag hörde henne också! Vilken härlig dam! 94 år... oj det trodde jag då inte.

Bra inställning! Kalas ska man ha.
Hoppas det blir ett på 95 årsdagen för henne.