fredag 6 november 2009

Nästan hela vägen ...


Sonen som ringde .., det är han som fixar slipsen.
Det här är för mig bilden av En Man.
Det är så sinnligt så jag får ont i magen.

... till landet Halland, halvsover jag på tåget.

All spänning hos i tandläkarstolen .., tar liksom ut sin rätt.

Och nu är man här i pensionatet och här är också pensionatvärdens dotter Hilda, trött och eländig och lite febrig efter vaccinationen.

Vi har erjbudit oss att sjunga andliga sånger .., ja, om det skulle gå brant utför .., och genast satte sig herr pensionatsvärden vid pianot och började spela "Bred dina vida vingar ..".

Just nu ligger Hilda (Oxe, vänster tumme upp ..., otroligt lugn ..) i soffan och kurerar sig.

Vi som är pigga, ja, vi har inmundigat taco och ännu mera taco och vi har kalasat på vinet som madame Hedgren kom med när hon var här och älsklingssonen har ringt och svägerskan i Alingsås och sist av allt har den rara Hedgrenskan bjudit oss på middag nästa fredag (ära vare bloggvärlden som ger en såååå fina vänner!) och nu minsann, blir det hemlagad äppelkaka och till efterrätt Skavlan.

Pensionatsvärden håller fyr i pannan.

En liten mus har mött Döden i diskbänksskåpet.

Och mina byxor straaamar.

8 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

... den där efterrätten kan ni hoppa över. Den blir som vanligt väldigt torr och tradig :-)

Elisabet. sa...

gunnar: den var HIMMELSK .-)

Evas blogg sa...

Åh vad mysigt det låter. Ja förutom vaccinationssjukan då. Och tänk, i morgon tar vi tåget till Arlanda. Flyger söndag morgon. Skänk mig en tanke då, jag är så flygrädd!

Elisabet. sa...

Eva: det LOVAR jag .. men det kommer att gå bra!

Evas blogg sa...

Tack!

S o F sa...

Det låter...vardagligt härligt...eller kanske mysigt är ett bättre ord.

Är det musår i år tro? Flera stycken har mött Döden uppe på vinden här hos oss.

Ha det gott och Var rädda om varandra!

Mian sa...

13 möss har nu mött en snabb död i mitt sommartorp. Fler lär det väl bli...

Elisabet. sa...

S o F: kanske var det den sista i familjen Mus som mötte döden häromdagen ...? Eller så finns där några syskon och kusiner som saknar sina anhöriga och nu oroligt letar efter dem ... buuuuuhu,-(

Mian: ja, du har väl fått hela släkten snart ..?