söndag 1 november 2009

Söndagsfönstret ...



... finns på den här tavlan, målad av en av mina favoriter, danska Anna Ancher.

Här finns mer att läsa om denna, i mina ögon, så fantastiska kvinna.

Och nu är det morgon och jag ska cykla till arbetet och kampera med den rara cowboy-maria.

Hon, den lugna.

Och i min mobil hittar jag ett meddelande från en mig närstående madame som idag ska resa österut .., långt österut.

Väldigt långt.

Så här har hon skrivit och obsererva tiden.

"Kl. 4.50 3.50

Haha, vi har inte alls resfeber! Nu ska vi steka korv och makaroner! Haha!."

3 kommentarer:

AP sa...

Du kan inte ha ställt tillbaka klockan...det var 3.50 :)

Sven Teglund sa...

Underbar tavla av Anna Ancher. Bilden får mig att söka upp en konstbok i min bokhylla och fördjupa mig i hennes konst. En bra syssla en mulen söndag.

Elisabet. sa...

AP: genast rättat .-)

Sven: visst är den! Och jag tycker om hennes ofta så "enkla motiv". Vanliga människor. Om det nu finns några sådana i vår värld?