tisdag 12 januari 2010

Apropå det där med drömmar ....


Bild: Stockholms central.

gunnar i vaplan sa..

Och tänk... här är en som bara har 2.5 månader kvar till pensionen..!
Jag längtar verkligen efter att påta i jorne, paddla kajak och pyssla med biodlingen...

Annas mamma sa...
Tänk att vi kan ha såna tankar också:-)Och jobba till 70 i sitt yrke det är lite väl ändå, har en hel del sådana som absolut inte kan släppa sin position i den värld jag är. Sen kan man förstås arbeta tills man dör men med en större frihet och lära sig något nytt kanske?


Ler lite åt Kick offen, inga andra dagar var vi så trötta som då efteråt, helt utmattade, de dagarna när vi skulle prata visioner, konsulter kom och gick, seanser av olika slag, rollspel, frågorna kom sen och blev obesvarade. Som tur är finns det inga pengar till sånt nu:-)


Bild: livsnjutarsonen.

Matildas fikarum sa...

För första gången i mitt liv har jag också börjat drömma om pensionen. Men oj, oj, jag är inte ens 50. Eller ja, inte långt ifrån heller. Guuuuuuuuuu vad skönt det skulle vara att bara gå och påta och dricka kaffe och slippa all stress på jobbet. Jag skulle gärna leva hur billigt som helst. Pannkaka varje dag, det skulle jag vara nöjd med.

Londongirl sa...

Jag blir lite varm inombords när jag läser det här.
För vi har PRECIS samma samtal här hemma i vår soffa....även om den inte heter Ektorp.
Men katter finns här också. :-)
Kan inte ens räkna ut hur många små nybörjare i skolan som jag lärt läsa...
Höns ute på ön finns också i drömtankarna...

1 kommentar:

gunnar i vaplan sa...

Och tänk... här är en som bara har 2.5 månader kvar till pensionen..!
Jag längtar verkligen efter att påta i jorne, paddla kajak och pyssla men biodlingen...