torsdag 14 januari 2010

Vid fågelbordet ..



En sak är säker: när jag blir stadd i kassa .,. då ska här inhandlas en riktig kamera med rejält objektiv.

Så länge får min herr Canon Ixus duga.

Och så får jag fråga alla kunniga bloggvänner .., vad kan detta vara för liten krabat som alldeles nyss gjorde pensionatet den äran?

Måhända en Stenknäck?

Om det är rätt, tänk .,. då har jag lärt mig att känna igen för två för mig tidigare helt obekanta fåglar inom loppet av två dagar.

Nötväckan och så denna.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Det är nog absolut en stenknäck. Du ser det tar sig ;).

Elisabet. sa...

Dubbelörn: ,-)
Ja, det här blir riktigt spännande!

Mian sa...

Stenknäck!
Mycket starka i näbben.

Elisabet. sa...

Mian: och nu har jag flera stycken där!

Bert sa...

Stenknäck, precis som alla andra har sagt. Men jag måste säga det också. Så att du vet att jag vet. ;-)

En sådan har jag aldrig sett.

Elisabet. sa...

Bert: åååå, har du inte sett en sådan? Nu blir jag ännu malligare!