söndag 10 januari 2010

Dagens fönster ...



.... kommer susande genom rymden, från Norrbotten till landet Halland.

Så här skriver avsändaren.

"Taget genom fönstret på nattåget mellan Gävle och Jörn.

Jag minns tyvärr inte var, men någonstans i Hälsingland tror jag.

Kram!."

// Och hur snäll är man inte om man kommer ihåg att ta fram fönsterhåven mitt i det att tåget rusar fram genom vårt avlånga land? Tack, tack! säger bloggmadamen.

Jenny sa...

Det ser ut som Holmsveden, mitt emellan Gävle och Bollnäs.
Den perrongen har jag stått på många gånger och det är skönt att kunna sitta i en så fin kur och vänta när det är lite kulet väder ute.







5 kommentarer:

Lisette sa...

Vilken häftig keps den här väntkuren har fått. Jag gillar snö!!!

Elisabet. sa...

Lisette: ja, det är onekligen otroligt vackert med all snö, men jag är rätt nöjd nu .-)

Jenny sa...

Det ser ut som Holmsveden, mitt emellan Gävle och Bollnäs. Den perrongen har jag stått på många gånger och det är skönt att kunna sitta i en så fin kur och vänta när det är lite kulet väder ute.

gunnar i vaplan sa...

och jag är otroligt väldigt nöjd på både på snö och framförallt på kyla :-)

Rexxie sa...

Japp, jag hade också tänkt föreslå Holmsveden; åker igenom där när man skall hälsa på tjocka släkten i Arbrå-trakten