fredag 15 januari 2010

GRATTIS !!


Bloggmadamen i sin ungdoms dagar.

Bara så ni vet: det här inlägget har gjorts av någon av döttrarna, bloggmadamen är helt oskyldig.

Mitt lösenord fick dom när jag bröt handleden och då trodde (hahaha .., vilken självinsikt ...) att jag inte skulle kunna blogga inom några veckor (det blev dagen efter att gipsen kom på ...).



"Ett stort GRATTIS till bloggmadamen själv, dvs en UNDERBAR mamma, svärmor & världens bästa mormor !!
56 år idag!

HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!

Kram från Anna, Micke, Nelly, Tarre, Maria, Peter,Emma, Emil & ättapjötten Anders!"


// Jo, det är födelsedag idag och jag har just öppnat två paket och när det ljusnar ska jag ta bilder och visa och i fönstret mot havet hänger nu en liten fin ängel .., på bordet intill ligger det allra vackraste örngott ni kan tänka er och på bordet i rummet står en inramad akvarell!

Och Emma: ditt sms, det värmer mormors hjärta i tusen år!

Att gå mot sextio .., ja, det är himla lajbans.

Inuti känner man sig som trettioåtta kanske, men råkar man passera spegeln, allra helst om man är klädd i nattlinne och kommer direkt från sängen .., då är det värre.

Betydligt värre.

Då kan man tro att man har mött sin egen mamma.

Och låren är sladdriga och gäddhänget frodas.

Ja, det är tur att man har fötts med ett gott humör och att herr pensionatsvärden måhända är lite skumögd.

Och som sagt .., det är ju insidan som räknas ...,-)

40 kommentarer:

Elisabet. sa...

Bara så alla människor vet, så ska man ALDRIG lämna ut lösenordet till sin blogg till sina avkommor .-))

Men tack ändå.

Puss - puss till er alla!

Anna-Lena sa...

Jasså på det viset... Jättestort grattis i så fall och ha en härlig dag!

Elisabet. sa...

Anna-Lena: ,-)
Tackar, tackar!

Rexxie sa...

Grattis!!

Torun sa...

Över blåbärsfilstallriken sänder även jag ett stort GRATTIS! Du tillför oss så mycket, Elisabet, med dina språkliga funderingar. En mästare av ordet - det är vad du är!

Anonym sa...

GRATTIS!! ellem

-B- sa...

Gratulerer med dagen.



Stoooooooooor kraaaaaaaaaaaaam

mossfolk sa...

Grattis!!! säger jag här med :)

Tankevågor sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Hoppas du får en härligt dag och en massa nospussar av dina kattkillar och att PV firar dig ordentligt när han har jobbat klart för dagen i skolvärlden.
KRAM från mig!

Anitha sa...

Ett stoooort GRATTIS!!!!!!
....och tack för att du finns!

Vad gjorde vi utan din blogg???

Kramar från Adak!

Helen sa...

Hoppas att du får en alldeles underbar födelsedag! Och vi kvinnor blir bara bättre och bättre ju äldre vi blir, som ett fint årgångsvin, du vet...

Grattiskram!

pralinen sa...

Vilken sötnos :-)

Ett stort grattis från ett kallt och mulet Malmö

Kram Åsa aka Pralinen

Anonym sa...

GEATTIS, GRATTIS på 56 Årsdagen.

Bästa lilla svägerska om du känner dig lastgammal så ring mig så stöttar jag dig.
Gå in på din bloggsida och titta på kortet från dina underbara barn och barnbarn så glömmer du de gråa hårstråna och blir glad igen.

Kramar din gamla svägerska

Linda sa...

Grattis du finaste Elisabet, utan H :)
Kramar från oss.

Anonym sa...

Grattis!

Evas blogg sa...

Varmt GRATTIS till världens finaste 56-åring!!!

mellansystern sa...

Grattis kusinen. Jag kom på att vi är tre kusiner med namnet Elisabet som har sin högtidsdag denna månad. Du Elisabeth fyller idag den 15 januari. Vår kusin Agneta Elisabet fyller den 24 januari och jag Gunvor Barbro Elisabet fyller den 29. Namnet Elisabeth måste ha varit ett populärt namn i början på 50-talet.

Stort grattis från kusinen

Ellis sa...

Ja må hon leva, ja må hon leeeeva!

Grattis på födelsedagen allra bästa finaste!

Maaassor med kramar från Arvidsjaur!

Elisabet. sa...

Rexxie, Torun, Ellem, Bente, Mossfolk, Londongirl, Anitha, Helen, Pralinen, underbara SVÄGERSKAN (fixade du detta själv! ,-),LindaLotta, Matildas fikarum, Eva, kusinen Barbro/mellansystern och ellis i norr: t a c k alla!

Vi låtsas att ni alla bor här i närheten .., kom och fika med mig .., jag tänder ljus vid tvåtiden och så kan ni sitta här och småprata och ååå, så skojigt att få SE och HÖRA er .., du matilda och ellem och pralinen och Anna-Lena ., Londongirl och ja, allihopa! Stor kram frnå 56-åringen.

Elisabet. sa...

Mellansystern: men det är väl efter mormor Betty? Hon hette ju Anna Fransiska Elisabet och moster Lisbet heter också Elisabet, påstår hon.

Elisabet. sa...

Ps. Alla är förstås välkomna på det virtuella fikat .-) Men jag menade så roligt att få se och HÖRA er som jag aldrig har träffat! Ds.

Evas blogg sa...

Jag sätter papillotter i håret och gör mig riktigt fin för jag ska gå på kalas klockan två!!

Kerstin S sa...

Grattis även från mig! Ännu mer grattis till att du inte ger dig med rahabträningen. Snart åker du Kortvasan ska du se. Ännu bättre kan springa på stenhällarna och vandra under en tur till den grekiska övärlden.
Kram!

Elisabet. sa...

Eva: så bra .., då kan du få se hur fint ängeln hänger i fönstret .., och tavlan ligger på köksbordet, först ska ju väggen målas vit .-)

Kerstin S: igår rehabade jag nåt hemskt .., sen låg jag DÄCKAD och fick äta Citodon (jag vet .., alla .., jag vet ..!) och hade förfärliga mardrömmar halva natten.

Anita sa...

Nej men.. GRATTIS Elisabet!

Du hinner snart ikapp mig i ålder ;), men det kan man verkligen inte tro!

Ha det riktigt, riktigt bra!
Smulan

Elisabet. sa...

smulan: haha .. jodå, jag kan lägga in andra bilder .-))

anna of sweden sa...

Och ett riktigt stort och varmt grattis här från Amerikat!

Anonym sa...

Jag säger jätte-GRATTIS! Klockan är lite över två på em så jag sitter gärna med och fikar och firar dig!!!
/kram Mimmi

Cicki sa...

Grattis på födelsedagen. Hoppas du får en fin dag.

qi sa...

Grattis Elisabet! Stor kram från mig!

Elisabet. sa...

Mimmi, Kicki, anna of sweden och qi: tack, tack .., fikat räcker till er alla! (himla praktiskt med hitte-på-kalas .-)

pralinen sa...

Ja hur trevligt hade inte det varit irl?

Elisabet. sa...

pralinen: ja, JÄTTEROLIGT hade det varit!

Cecilia N sa...

Grattis Elisabet!
Finns det kvar någon virtuell tårta till mig?

Hade fullständigt missat födelsedagsfikat. Jag satt med sista gruppuppgiften för höstterminen.

Elisabet. sa...

Cecilia N: det är att vi sparade en bit till dig! Slå dig ner .., sigge nilsson kommer säkert och hälsar på dig också!

Lena sa...

Grattis Elisabet! Nu har jag hunnit hem och du har redan skrivit många inlägg. Jag är så imponerad av din skrivglädje. Hoppas du haft en fin dag och får en trevlig födelsedagskväll.

UllaMona sa...

Grattis!!!snart har du hunnit ikapp mid ;-)))))

Elisabet. sa...

Lena: det är nog inte fråga om skrivglädje .., det är mer en sjukdom .-) Men t a c k!

Ulla-Mona: ja, tusen tack! Oroa dig inte, jag ska inte ha sååå värst bråttom upp till dig .-)

AnnaPanna sa...

Avkommor,det är så härligt att vi alla är djurfanatiker :) Kram kram

Elisabet. sa...

AnnaPanna: ja, det är verkligen ett släktdrag det .-)
Det finns inte ord för hur mycket glädje sigge nilsson har gett oss!