onsdag 13 januari 2010

Insikt nr 193 ...


Halvligger på soffan Ektorp och läser Peter Robinsons "I djävulens sällskap", vilket innebär att jag återknyter bekantskapen med överkommisarie Alan Banks och kollegan Annie.

I vanliga fall tycker jag väldigt bra om mr Robinsons deckare, men se den här .., den faller mig inte alls i smaken.

Här tycker jag att människorna förvandlas till någon slags schabloner.

Det är långa ben och fylliga läppar och Annie som blir berusad och får en toyboy.

Mot slutet, på sidan 360 (av 426) inser jag att totalt har tappat tråden.

Ja, men vem var nu Jack Grimley?

Nåja.


Mr Shute. Min favorit.

Boken ska läsas ut.

Men plötsligt längtar jag alldeles förfärligt efter mr Shute.

3 kommentarer:

Lisette sa...

Jag tycker faktiskt att det är ett par av hans senare böcker som inte längre håller måttet- efter min deckarsmak. Jag längtar också efter den "gamle" Alan Banks och Annie.

Bloggblad sa...

Oj, jag blev lite lätt fundersam när jag fick se ett okänt mansansikte i lilla rutan i min högerspalt...

Hm... det var väl tur att jag hade fel...:)

Elisabet. sa...

Lisette: jag högläste några rader för PV igårkväll .., såna som kändes så .. rent ut sagt banala!

Bloggblad: å, men det hade väl varit trevligt med herrbesök på sidan? Och herr Shute, han ser (såg) så trevlig ut, tycker jag.