måndag 11 januari 2010

Jullovet är slut ...



... nu vankas ensamfrukost.

4 kommentarer:

Torun sa...

Jag beamar över en tårtbit till dig från vårt fikabord; firande av kollega alldeles strax, och man lär inte märka om man blir av med en extra bit. Gillar du Chokladmoussetårta?

Elisabet. sa...

Torun, raring!

Men det är ju MÅNDAG idag ..-)

Då vet du ju vad som gäller!

(Fast man kan ju offra sig ...).

Love, literature and gardening sa...

Jo så var det här också - eller rättare sagt - jag stiger ju upp när vännen/läraren sover här och dricker te och läser högt för honom ur tidningen när han äter frukost. Tidigt. Sen går jag o lägger mig igen när han kör till skolan.

Men det känns skönt med rutinerna på plats igen liksom. Som en vanlig måndag fast jag inte själv jobbar.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: men just nu kan jag känna en saknad efter arbetet!

Till rutiner och arbetskamrater och rara kunder och rejäl lön och att känna mig som en del i ett pussel!

Bara knäet blir okej så.