måndag 8 mars 2010

Joms favorittavla ...



Staden Hoi An i Vietnam är känd för sina många konstnärer.

Deras ateljéer och gallerier ligger nära varandra i en del av staden nere vid floden.

De vänder sig till turister och de flesta har motiv som liknar varandra. Unga flickor i den traditionella dräkten Ao Dai eller vackra solnedgångar osv.

Men en konstnär hade en alldeles egen stil och jag köpte denna lilla målning av honom. Den stoppades in i ett plaströr, och jag skickade iväg rullen tillsammans med kläder och annat i ett paket som skulle sändas landvägen till Sverige, medan jag fortsatte min resa till de norra delarna av landet..

Det dröjde så lång tid innan paketet dök upp att jag hade räknat med att det var försvunnet.

Därför blev det en glad överraskning när katten med musen dök upp.

Jom.

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Hihi, den var verkligen en originell bild!

Annas mamma sa...

Väldigt roligt att se alla tavlor och höra historierna bakom och också att läsa lite om konstnärerna.

Ruta Ett sa...

Den är fullständigt underbar!!