söndag 7 mars 2010

Så var det över ..


Kvart över nio ringer pensionatsvärden och meddelar att nu gör han natt.

Resan från Berga by till målet i Mora hade gått bra, men nu var han rejält trött.

Nu skulle här sovas!

Och stackars storebror som gick i mål tre timmar senare, vid åttatiden, får väl ta taxi från Mora till sängen i Sälen!

Herr pv tackade för alla hälsningar - som han ännu inte har sett -, men som jag har berättat om och han skrattade gott åt Gunnar i Vaplans förmåga att endast räkna differensen till Kajsa i sekunder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad duktiga dom varit, jag är fylld av beundran!!!
Tycker det är nog jobbigt attse Vasaloppet från soffan..;=)
Sov gott!
Kram Dr B

Annas mamma sa...

Ja blev tiden knappt nio timmar? Ja jag vet, rundade av lite och det räknas kanske sekunder?;-) En bekant 25-åring åkte på knappt sju timmar, mycket träning bakom, och då tänkte jag: "åkte han så sakta?" med tanke på den unga åldern men nu förstår jag bättre är tydligen normal tid för unga vältränade och nio timmar fantastiskt för något äldre mycket vältränade;-)