måndag 8 mars 2010

Marianne Rindås favoriter ...



Hejsan Elisabet.

Här kommer 3 stycken fönsterbilder.

Du kanske känner igen den stora tavlan på vårt hus i Vaplan målad inne ifrån huset vid sjön av Catarina Uytenbogaardt 1979-80.

Den heter Genom fönstret.

Den rosa tavlan har jag fått av Anna.

På baksidan står det Kammar-kolorit, Bohuslän av Gordon Macfie 1965.

Den tredje i den gruppen är av R. Ljunggren, "Skvallerspegel".
Jag tror att den är målad i Trosa.



Den blå tavlan, den är min favorit.
Den har en lekkamrat till mig, när jag var liten, målat.
Hon heter Synnöve Lambertz och bor i Österskär.



Den sista tavlan är målad av en konstnär från Östersund som heter Jan Edin.

Det är Drommskåran sedd från Västfjället, målad 1992.

Vi såg den på en utställning på hembygdsgården i Kingsta och jag tyckte att den var som ett minne från när vi träffades i Bydalen.

Vi bodde ju på Västfjällets sluttning och hade Drommen på andra sidan älven. Sedan fick jag den av Bengt när jag fyllde år.

Hälsningar från Marianne Rindå.
(Och Mariannes svåger, det är ingen mindre än den här mannen.)



2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken underbar idé detta var. Jag blir alldeles lycklig över alla fina tavlor!

Elisabet. sa...

Eva: men så GLAD jag blir! Ja, jag blir också lycklig .., det är som en liten konstuställning .., som ett litet pyttigt galleri!