lördag 5 juni 2010

På landet ...


Åbergs Trädgård.
Så där vill jag ha det i rabatten.
Ett överdåd av gröna växter och helt marktäckt.


I en och en halvtimmes tid ägnar jag mig åt gräsklippning.

Vid det här laget börjar jag få finess på det här med att ha en elsladd kopplad till själva klipparen.

Knepigast är att få rätt schvung runt äppelträdet.

På baksidan av huset, mot vägen till, är gräset högt, man kunde lika gärna ha använt lie.

Men jag klipper friskt och när jag nästan är klar, upptäcker jag till min förskräckelse att jag har råkat klippa av en stor bit av en kopparödla!

Hjäääälp!

Stackars lilla krake!

Nu ska här räfsas och (hässjas ...) göras middag till bröderna Göransson och fröken Serate som alla arbetar i sommarhuset, ja, med att göra fint.

Jag är självutnämnd markservicepersonal.

Så det så.

Inga kommentarer: