tisdag 1 juni 2010

Snart avresa ...



Rosa väskan packad.

Ryggsäcken också.

På mitt slagbord står ett stort fång med lila syréner ..., och på soffbordet, i den så söta vasen som var en födelsedagspresent från min störstasyster, ett fång med vita - och alldeles ljufvligt doftande små blommor -!

Dom växer på innergårdens buskar.

Olvon, kanske?

Pelargoniorna ska få vatten på fat innan jag åker, ty kanske, kanske att solen visar sig under onsdagen?

Kunderna klagar bittert över den trista och kalla våren och en äldre herre hade stickemössan på sig nu på förmiddagen.

Allt är upp och ner.

Och jag längtar efter att få borra ner näsan i sigge nilssons päls.

Just så.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Har ni kallt?!
Här skiner solen från klarblå himmel, ynglingar vandrar omkring i bar överkropp och i parkerna ligger det folk och solar. Helt underbart somrigt är det!

Moster Mjölgumpa sa...

En kall vår har också sina fördelar tycker jag. Alla ljuva vårblommor håller ju så mycket längre...