lördag 5 juni 2010

Kontentan ...



... av kvällen blev ... åååå, så underbart roligt!

Här skymtar Olof - Alfons Åberg - (numera programmerare i Malmö), Emelie ( som tar över mitt jobb som kassaledare) och Hannah med h,

Det blev god mat och ännu godare dryck och så mycket skratt och så mycket glädje!


Ursvikenbornas händer.
Fast en av dem bor numera i Falkenberg.

Alldeles i början av kvällen kommer en för mig helt obekant kvinna fram och frågar om jag är Elisabet?

Jo, det är jag ju.

Det visar sig vara Karin från Ursviken (inte långt från Skellefteå, hemma i Västerbotten) som har följt min blogg länge-länge och alltså vet hon också vad som händer den här kvällen och tittar därför förbi, ja, nu när hon ändå besöker Skåne och just ikväll Ystad, tillsammans med familjen.

Karins son bor och arbetar i Falkenberg ("men kom förbi när i hälsar på honom!") och tänk ..., (det är deras vänsterhänder på bilden ..) , det känns som om jag har känt henne hur länge som helst!

Så himla roligt!

Tack för titten!

Vilka var vi andra då?

Jo, Anna och Robban, Helene och Jan, Maria Hansson, Maria Jönsson, Emelie, Hannah med h, Hanna E, Hanna A, Olof, Fredrik, Malin och Kaupo med sönerna Kimmo och Kasper, Pv och jag själv, Lasse och Eva. Så småningom dök även Rickard och Jolly upp.

Allt som allt: jättegod mat .., och en helt underbar kväll som jag ska minnas länge.



Mot slutet blev bilderna så här.

Då förstår ni.

Och nu, när klockan är ett, ligger pv och sover på soffan och jag sitter här och ler för mig själv.

Godnatt alla vänner!

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha. Ja, det syns verkligen på slutbilden att ni hade trevligt! Och vilket underbart väder ni verkar ha fått. Härligt.

Leina sa...

Mys..... Så roligt ni verkar ha haft det... Hoppas du får en riktigt härlig sovmorgon... Kram

Anita sa...

Så trevligt det låter!

Marinan verkar vara en trevlig plats att äta på. Vi hade tänkt äta där när vi var i Ystad förra sommaren, men lyckades inte hitta restaurangen. Synd!

En fin helg, Elisabet!

Elisabet. sa...

anna och leina: ja, det var JÄTTEROLIGT! Enkelt och lättsamt.

smulan: men det här var inte Marinan, för ovanlighetens skull, utan en restaurang en liten därifrån bara.

Ska man till Marinan, måste man svänga av från Österleden, gatan intill järnvägsstationen.