söndag 24 april 2011

"Hämta kameran Elisabet!"



... hojtar pv utifrån det arkeologiska grävområdet!!

Nu, denna påskdag år 2010, ska de två rännorna äntligen mötas!

Titta här som han har arbetat!

Rör och vinkelkopplingar har lagts ner .., och en slags skyddsduk och singel.



Bara någon decimeter återstår ...., och jag anar lyckan.

"Vill du ha kaffe med resterna av rabarberpajen från igår ..?" frågar jag.

Det vill han.



Själv har jag ägnat mig åt brevskrivning och lövräfsning.

På väg ner till "vår slänt" (det tar tid innan man säger "vår", allra helst om man inte har varit med från början ..., men nu har jag arbetat rätt idogt på tomten och planterat och haft mig .., det börjar kännas annorlunda nu ...) tittar jag ut mot havet till.

Den Energiske Grannens tomt till vänster och där vägen tar slut, där börjar lillvägen ner till havet och stranden.

Och nu är alla islandshästarna på plats.

Hela sommaren ska dom vara där.



Fem sopsäckar fyllda med löv står sedan tidigare och vilar sig mot segelbåtsställningen .., men nu har jag räfsat hela slänten och plötsligt dyker mängder med vitsippor upp .., och där är en enda påsklilja och små sällskap av doftviol.

Stora, stora lövhögar väntar nu på att fösas samman i säckar.

Det får bli transport till återvinningsstationen senare i veckan.

Ikväll, när solen inte är så skarp, ska jag visa hur fint det blir.

4 kommentarer:

Jenny sa...

men det är väl ändå 2011? eller är det en rapport från förra året? ;)

Elisabet. sa...

sportigajenny: haha .. nej, här lever vi i det förgångna ,-) Ett år hit eller dit ....,-)

Men bilden togs idag.

Jenny sa...

jag förstod allt att det var idag! =)

Bloggblad sa...

Och jag tyckte att jag var uppdaterad och hade koll på bloggvärlden, men då glömde jag visst din hastighet att både se och beskriva omvärlden.

Det ser ljuvligt ut i er trädgård - tänk om vår fick hälften så mycket omvårdnad som båten får...