fredag 29 april 2011

Ledig dag ...


Och har man jobbarhelg framför sig, gäller det att Ta Vara På.

Den Lediga Tiden, alltså.

Så det blir frukost i lugn och ro .., det blir att sitta på stentrappan och titta på familjen Blåmes som nu - äntligen - har bestämt sig för att bo i den nyuppsatta holken, den i slänten .., och jag har diskat och dammsugit och tagit bilen och kört till Solhaga Bageri i Slöinge och köpt frukt, - och nötbröd och två vaniljsnurror (en till oss var) och på tillbakavägen ser jag Prickiga Hästen i sin hage, jag ser en överkörd hare och ett hav av vitsippor och där är en bonde med sin traktor och eftersom jag kör med öppna fönsterrutor, känner jag även doften av gödsel.



Utanför bageriet grönskar det nånting alldeles omåttligt.

Där är humle mot en rödmålad vägg.

Snart utblommade påskliljor.

Och lövsprickning.

2 kommentarer:

-B- sa...

Vilka härliga bilder.
I love

Kraaaam

Elisabet. sa...

Bente: ja, visst är det! Ska plantera mera blommor idag .., byta ut såna som vissnat (påskliljor), ordna spaljéer till all humlen ( ,-) och lite till.
Och kanske köpa moppe.