fredag 29 april 2011

Om jag hade varit fri i morgon ....


... kanske jag hade tagit bilen och kört till Heberg.

Dit är det bara någon enstaka mil och där finns auktionsfirman där jag ropade in den där underbara byrån (vars lådor är svårstängda) med det vackra vaxade papperet i lådorna .., för att inte tala om den vackra väggklockan, den som visade sig vara utan pendel och som såklart aldrig kommer att fungera.

Men å, så jag älskar såväl byrå som klocka!

Och titta här bara, så mycket fint som ska gå under klubban!

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så ledig blir jag aldrig att jag frívilligt går på auktion eller loppmarknad. :)
Jag vill i stället bli av med så mycket gamla prylar som möjligt.

Elisabet. sa...

Bloggblad: men till skillnad från dig (kanske ?) har jag väldigt få saker .., betänk att jag rymde allt på 30 kvm ,-)

baratradgard sa...

kan du inte gegga lite med ett stearinljus på lådsidorna så glider de lättare de där gamla trälådorna!

baratradgard sa...

Oj vad mycket fint - ett cykelställ t ex hade jag behövt!

Idag köpte jag ett skrivbord i en loppisaffär. Ska måla det kritvitt. Nån dag...

Elisabet. sa...

baratradgard: det är inte det som är problemet, utan själva låskolven som har fastnat i helt fel läge ,-)