onsdag 30 maj 2012

Dagens fönster ...

.... fångades i det fagra Bohuslän, inte alls så långt från landet Halland.

Jag glömmer ofta hur nära det är just dit.

Och till Göteborg, som inte tillhör Bohuslän - det har jag lärt mig - är det bara tolv mil, som från Malå till Skellefteå ungefär! Ändå åker vi nästan aldrig dit; det är ju bedrövligt!

Men nu kom jag alldeles bort från ämnet .., fönsterfångare var i alla fall herr Sjörövare - Kjell -som besökt Smögen och där hittat en hel svärm med fönster!

(pv som seglat oerhört mycket i Bohuslän, håller sig dock borta från Smögen. "Nej, usch .., där vimlar sommartid av festande och skrålande ungdomar, många från Norge .., spriten flödar och det är hög volym och man vill bara därifrån ..", säger han.)

8 kommentarer:

Jenny sa...

Jag gör som PV, undviker Smögen på sommaren... Det finns många andra mysiga kustsamhällen i Bohuslän!

UllaMona sa...

...här undviker jag Åre, vinter som sommar, verkar vara ungefär som Smögen.
Vissa helger samarbetar svensk och norsk polis i Åre för att hålla någotsånär ordning på det skrålfylleskrikandehögljudda klientelet.

gunnar i vaplan sa...

UllaMona: Nu måste jag protestera mot vad du skriver om Åre.
Åre har sveriges bästa utförsåkning och den enda dag som eventuellt "fylleskrålande" ungdomar från grannlandet kommer, den dagen går att undvika.
Åre by har många fina mysiga restauranger och pubar där oftast närproducerade råvaror användes till fantastiskt goda maträtter.
På sommaren finns det många fina vandringsleder runt om på fjället, både korta och långa och lätta och svåra.
Åre är ett ställe som är väl värt att stanna till på oavsett årstid ;-)

Dinah sa...

Och jag kunde ha bott i Bohuslän. då hade vi haft nära till varandra.

Elisabet. sa...

Ullamona: ja, om Åre vet jag nu intet och nu har jag fått två olika versioner ,-))

Dinah: och jag hade fått höra ditt glada gapskratt!

UllaMona sa...

Jag är inte infödd Jämte och jag håller mig verkligen ifrån Åre, därmed inte sagt att vissa ÄLSKAR Åre och det får de så gärna göra för min del. Amen!

Cecilia N sa...

Då är frågan om texten på bilden härrör från herr sjörövaren eller från madamen. ;-)

Elisabet. sa...

Ullamona: ,-)

Cecilia N: ja, gissa två gånger! Jag tror inte att han fixar att göra sånt, herr Sjörövaren ,-)