lördag 2 juni 2012

Nitton-trettiosex-piiiip.

Till skillnad från stora delar av vårt land, har landet Halland haft ett alldeles underbart väder idag!
Visserligen blåsigt (rejält med vind!), men solen har flödat och vi har varit ute precis hela dagen.

Det har planterats ..., gräsmattorna har klippts ..., jag har hängt upp två "hanging baskets" med innehåll (blev ingen större succé i fjol, men jag gör ett nytt försök ...), tvätten har torkat i vinden ..., vi har ätit grekisk sallad och ett par timmar senare: rabarberpajrester ute på altanen .., vi har gjort ett litet-litet-litet-grönsaksland (ska bli större nästa år) ... pv har hunnit med två långa cykelturer med harry och han (pv) berättar att hästarna kommer i galopp när dom ser honom, då han plockar och ger dem färskt gräs! 

Nu är det kväller .., och snart Mästarnas Mästare.

I pannrummet ligger sigge nilsson och sover så gott. 
Som underlag har han min mammas fleecekofta.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Här solen skinit mest hela dagen och med en rejäl vind. Småkallt!

Men jag hade en fin medvind på cykel ner till båten, värre hemöver....

Var är sommaren. Känns som om den bara var här och retade oss lite. Imorgon regn säger de på TV nu.

Ok då, jag ska sova halva dagen efter nattjobb så det får väl vara ok.

Semester om två veckor här och tills dess hoppas jag att sol och värme letar sig tillbaka.

Fin lördagskväll från mig :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: här är det sex arbetsveckor kvar, sen har jag tre veckors ledighet. Plus den där veckan i september då jag åker till London med Emma, 15 år ,-)