onsdag 30 maj 2012

Den här dagen ...

Fem timmar på jobbet, eller fem och en halv .., och sista timmen kan jag knappt gå.

Vaggar fram.

Väl hemma blir jag bjuden på nybakade scones och gott te (bryggt på pepparmyntebladen som växer i stora sjok här utanför dörren ..., med citron till blir det supergott!) och vi sitter i vardagsrummet och berättar hur våra arbetspass har varit.

Natten mot idag steg pv helt enkelt upp och arbetade i en timme vid datorn (skoljobb och ångest över att det är mycket nu ...) och själv drömde jag samma vanliga dröm; att jag står på en flygplats och har fel biljett eller har glömt biljetten - det är det som händer var gång -.
Stor lycka när jag vaknade och upptäckte att å, det var inte på riktigt!

Och husets herre har tittat på Uppdrag Granskning och är mäkta upprörd över internatskolan Lundbergs trixande med bidrag - om detta berättar han också -, och harry tigger av fikabrödet och får bannor och jag ska väl ta mig an Rumblandet, det är kvällens ständiga övning.

I morgon börjar min dag klockan 14.00.

Och roligt var det att ha Eva från Tyresö med maken som kunder i kassan!
Åååå, så välkomna ni är till Halland!

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Men hur är det med Sigge?

Elisabet. sa...

Rexxie: jo, det är bra! Han är nu som vanligt, men jag tror att han blev biten eller stungen av nånting, han var panikslagen och slickade sig hela tiden runt munnen, låg och kråmade sig på marken och Harry var såååå försiktig när han nosade på sigge! Skönt att det löste sig ,-)

cruella sa...

Men att du knappt kan gå... är det knäna eller svullna ben? Har du stödstrumpor? Det kanske blir bättre även för knäet, om det är det.

Jessica sa...

Fy så besvärligt med benet..

Den drömmen du beskrev drömmer jag ofta, eller liknande iaf.
Antingen att jag har glömt biljetten eller passet.

Eller drömmer att någon eller jag själv är i fara óch hur jag än trycker på siffrorna på telefonen så kommer jag aldrig fram.

Åh så gott med hemgjort te och scones!

(Och kul att spela mot dig i Rumble)

Elisabet. sa...

Cruella: det är knäet eller knäna, båda två! Det skär som knivar ...., huvva!

Jessica: ja, jätteroligt var det!
Den här drömmen har jag haft i flera år .., ofta drömmer jag också att jag är på jobbet och inte har nyckeln till affären eller glömt att ta in kassalådorna ,-)) tala om yrkesskada!