måndag 28 maj 2012

Cruella / Helena berättar om sin glädje ....

Hej på dig, nu slänger jag iväg ett litet glädjemejl trots försening (?).

Bilden visar utsikten från ljuvliga Östergården på Barnens ö i Roslagen där mellansonen var på klassresa i helgen. Nu går de ut nian efter tre år tillsammans med mycket musik och teater och hårt plugg. Finare avslutning än den här lägervistelsen tror jag inte de hade kunnat få och jag är så glad att jag fick möjlighet att vara med ett dygn och hålla kollen.

Vilket inte alls behövdes.

Underbara ungdomar som smög till läskiga ställen på nätterna, joggade på morgonen före frukost, sov hela dagen, badade bastu och hoppade i sjön, spelade pingis och fotboll, lekte tjuv och polis och kurragömma och röda vita rosen, bakade tårtor och hade egen melodifestival.
Sa jag att de är 16 år?

Det finns i sanning hopp för dagens ungdom:-)

/Cruella /Helena