torsdag 31 maj 2012

Fredagsfönstret ...fast på torsdag.


... finns i ett gult hus på en kulle, allt uti landet Halland.

Om ni tittar noga, upptäcker ni nog en slags "grop" i soffdynan längst till vänster.
Där uppe.

Där brukar harry ligga och titta ut genom fönstret, ja, där ligger han och väntar och väntar på att husse ska komma hem .., för ingen är så älskad som just husse!

Och Guy, mossfolk (hurra, hurra, hurra, hurra! för Karin fyller trettio idag!) och Gunnar i Jämtland som tycker att hipstamatic-grejen är ett elände och förfular bilderna, till er ska jag skicka ögonbindlar, för här är en som faller pladask för känslan som blir i bilderna!

Är det nån fler som vill ha en ögonbindel hemskickad, så mejla mig bara er adress ,-)

7 kommentarer:

pralinen sa...

jag gillar bilderna men oroar mig över din tidsuppfattning... i landet skåne är det bara torsdag idag ;-)

Elisabet. sa...

pralinen: åå, har ni bara torsdag i skåne!!
Känner du inte till tidszonen som går nånstans vid hallandsåsen ,-)

Ulrika sa...

Haha :)

För mig är det fredag i alla fall, för idag kommer Marcus hem och då känns det som helg. :-)

SoF sa...

Jag har ingen Iphone själv, men tycker att bilderna blir jättetuffa!
(men så gillar jag ju också att mixtra lite med mina egna bilder) :)

SoF

Elisabet. sa...

SoF: jag är ju ingen mixtrare direkt .., tar det första bästa .. men det här tycker jag om. Den speglar min känsla.

Monet sa...

Och jag måste ju, det förstår du ju, sälla mig till Guy och Gunnar och de andra som tycker att den här konstiga Hipstamatic-appen verkligen är KONSTIG. Jag, till skillnad från dig som tycker att bilderna blir magiska, blir direkt illa berörd. Det är väl för att man är en HSP-person förstås:-)

För mig ser bilderna ut som efter ett kärnvapenkrig. Det är strålning i luften som gör att färger och ljussättning i bilderna ger en orealistisk och "giftig" ton.

Jag har t.o.m svårt att se på bilderna, de som nu ligger överallt på fb och bloggarna. Jag minns bilderna efter Tjernobyl, det var ungefär så här det såg ut med alla bequerel som färgade bilderna då.

Detta är absolut ingen kritik - alla får välja sitt och om det här känns roligt och kul och magiskt för vissa så är det så.

I min värld och i mitt konstnärliga bildseende är det här bara just konstlat, tillkrånglat och faktiskt obehagligt att titta på. Tänk så annorlunda det kan vara?

Jag väntar på när du (åtminstone då och då) lägger in dina fantastiska bilder från landet Halland. Havet, ängarna och allt det andra så som det ser ut "in real life". Men till dess, ha kul och "lek"!

Elisabet. sa...

Monet: ha, ha ..., du är oslagbar! Jodå, det kommer vanliga bilder OCKSÅ ,-)