tisdag 3 juli 2012

Byter perspektiv ...


Det är varmt idag, på gränsen till vad jag klarar av.

Så jag lägger mig på rygg intill harry under plommonträdet .., bara ligger där i skuggan och har det skönt.

Småpratar lite.
Kliar honom bakom öronen.
Och masserar honom på halsen - det är det bästa han vet -.

Och jag vänder blicken uppåt och ligger där och tittar upp mot himlen.
Ser några ännu inte mogna körsbär från körsbärsträdet intill ..., hör småfåglarna (läs: gransångaren) .., väntar på att pv ska komma hem från fiskafänget.

Senare.

Då har harry bytt träd.

Likt en tiger på savannen har han hittat skugga.

Och Elvis finner sig i att vara på bortaplan .,. lullar omkring lite på labbevis .., flåsar i värmen .., och idag leks det minsann inte.


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Sötingar. :-)

Och åååå vad jag älskar labbar!!

Mian sa...

Skön dag om man håller sig i skuggan och dricker mycket vatten!
I skogen är det på tok för varmt, jag är nöjd med 19-20 grader och halvdisigt väder.

mossfolk sa...

Ja en sådan här dag hade jag kunnat tänka mig semester. Åh vad jag skulle kunna tänka mig att sitta på en stol i skuggan i Karlskogaland. Lyssna på fågelkvitter, läsa bok och låta Cosmos göra lite vad han vill där i trädgården. En vecka kvar till semester!