onsdag 4 juli 2012

Stensjö hamn ...

Man kan klicka på bilden.
I en timmes tid är vi ute på havet.

Pv "dörjar" makrill (får napp, men den fisken släpper från kroken) och jag sitter och tänker att det är allt bra härligt med lediga dagar.

Just så mycket mer händer väl inte.

Vinden kommer från nordväst.

Och plötsligt kommer ett härligt båtfönster susande och landar i min mobil, det är från Turtlan som är på holiday i någon kanal i vårt land ..., och mannen som bor på 63.e breddgraden och har olydiga bin som svärmar lite hit och dit och ger biodlaren grå hår, han berättar att det är regnigt och kallt i det landet.

Men här, tro det eller ej, här strålar solen.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

I Linköping är det sol och varmt. Säkert en 25 grader. Så det finns flera ställen i Sverige med sol.

Elisabet. sa...

Gunilla: vi har suttit ute och ätit och tänkte att åååå, det är på gränsen till för varmt ,-)

Men det får man ju inte säga.
Knappt tänka.

Ulrika sa...

Här har det varit tokhett idag. Har inte kollat termometern men ojoj, varmt varmt!
Och jag tycker nog att det är väl varmt, jag med... :)
Nu har det dalat lite och luften är sååå mycket skönare.

Mian sa...

Vi har haft perfekt väder och jag har gått i linne och bränt upp nacke och axlar... så klart...

Cecilia N sa...

Och jag satt ute på balkongen och var flitig i förmiddags, men solen gick i moln och det blev kallt.

När man nu ser sig om så ser man att moln finns det knappt några och nu har alla grannar slutat hamra, skruva med maskin och kantklippt med något som jag minst trodde var en motorsåg på ljudet.

Det kanske alltså går att gå ut?