söndag 1 juli 2012

På utflykt till .., jordgubbslandet.

Och så bestämmer vi oss för att sova i husvagnen.

Först tycks pv något förvånad över mitt förslag, men okej, jo, det ska bli trevligt.
Kanske tror han att kärestan ska bli något mera .., ja, vill kan väl säga "eldig" ..., om man byter husrum för en natt, ja, det är nog vad han tror.

Eller hoppas på.

Harry får följa med och ligger på ett täcke på golvet.

"Men du .., vi kan låtsas att vi är på semester någonstans ...", säger jag och drar täcket om mig.

Madrassen, eller bädden, är skön, men aningen kort .., mina fötter sticker ut en bit över kanten och det är inte ofta som mina etthundrasextiofyra centimeter utgör något hinder .., nåja, man kan ju kura ihop sig lite.

Så där ligger vi nära varandra, ja, jag ligger på pv:s högra arm och  frågar om vi ska lyssna till något Sommarprogram och vi börjar med Yngvie Malmsteen, hårdrocksgitarristen, men nej, han låter helt ofokuserad - så där som hade han inget manus -, så jag letar vidare i min mobil och väljer den norske deckarförfattaren Joe Nesboe.

Jag säger bara en sak: vilket  u n d e r b a r t   program! 

Vilken enastående berättare!
 
Medan vi ligger där och lyssnar, hör vi hur det krafsar på det lilla fönstret.

Jo, där är pElle som har hört vårt prat och nu vill han också komma in, men får inte .., den här ska vara fri från allt vad katthår heter och länge, länge sitter pElle där och krafsar .., å, vad han ska undra varför han plötsligt inte får vara med!

Och pv måste ut och pinka och upptäcker en stor igelkott alldeles utanför husvagnen och igelkotten morrrrar och harry noooosar och sen blir det sänggående igen, men då kan jag inte somna, utan ligger och vrider och vänder mig och efter någon timme - då är Nesboes program sedan länge slut och pv sover gott - ja, då tar jag harry med mig och går in i huset, till min egen säng.

Vid niotiden nu på morgonen (då har jag varit vaken länge och legat och lyssnat till såväl åska, som hällregn och P1-prat) går jag ut och tittar in genom husvagnsfönstret.

Jo, där ligger pv och Rumblar med min mobil.
Och ingen het käresta har han intill sig heller.
Arme man!

Och harry blir galen av lycka när han upptäcker husse .., ååå, så han hoppar och skuttar och han vägrar i sten att följa mig på promenad, sitter bara vid vagnen och väntar troget.

"Snäääälla husse .., öppna nu!"

Sen kommer den såååå älskade hussen ut och harrys glädje vet inga gränser!

Ja, så blev den allra första natten i husvagnen. 
Måhända ingen större succé, om man säger så.

Ja, för pv blev den bra och jag kanske vänjer mig.


11 kommentarer:

SoF sa...

:)
Vilken "spännande" natt...

Jag hade säkerligen gjort som du - gått in till min r i k t i g a säng, när maken hade somnat.

Å fina harry. Sitter där och väntar på husse.

Varma ÖSregnshälsningar!

Ulrika sa...

Gullegulle-Harry!
Max är precis lika galen i sin husse. Det gör en så glad. :-)

Leina sa...

Skrattar högt för mig själv.... Nä du Elisabet, det kunde jag ju ha talat om för dig... Husvagn, det är ingen "hit"... Men bra som gäststuga... =D

Turtlan sa...

En härlig historia så här på söndag fm :-)

Känner igen det där med sängvalet. Jag älskar ju åka på diverse resor, bo på hotell, tälta, bo i båten etc men när jag kryper ner i min egen säng här hemma så är det ååå så gott. Den är allt bäst!

Men så perfekt att ha en allergivänlig gäststuga så där på tomten. Smart!

Vem kom på idén?

Elisabet. sa...

SoF, Ulrika, Leina och Turtlan: husvagnen var pv:s idé, allt för att mågen skulle kunna sova hos oss.
Det var lite av panik när den köptes, så vi hade inga större förväntningar ,-)

Ulrika sa...

Eld i husvagn?!
Nej nej, Pv, alldeles för farligt. ;-)

Cecilia N sa...

*fniss*

mossfolk sa...

Haha, åh vad jag tycker om ditt sätt att (be)skriva!!!

Men kan Harry vara med och sova där om den ska vara allergivänlig? Eller var skulle han sova?

Och här hemma har vi en liten valp som redan är alldeles överförtjust i sin husse. Ja, den där matten däremot, är inte alls särskilt viktig. Men vänta bara, snart har jag också semster... tänker jag (och är samtidigt ganska nöjd med att se den lille fyrbente så glad i sin husse) :)

Elisabet. sa...

mossfolk: nej, med hundar är det inga bekymmer för mågen, men det är ju inte tänkt att vi ska bo där i sommar ,-)

Att harry avgudar sin husse, det beror säkert på all tid som han (pv) lägger på att cykla med honom och rasta och leka med honom öht.
Där ligger jag hästlängder i lä!

Och det spelar heller ingen roll ,-)
Jag är glad för bådas skull.

Bloggblad sa...

Åh, vad roligt att läsa! Jag fnissar igenkännande... Vi har ju sovit i båten några gånger - men jag ligger alltid på helspänn och är rädd för att väcka Per som brukar ha svårt att sova. Törs inte vända mig, för då gungar hela båten.

När vi var ute vid hans systers stuga, smög jag in och sov i gäststugan...

Anonym sa...

men ni ska ju ligga andra vägen, tvärs över