onsdag 4 juli 2012

Efteråt ...


Igårkväll lade pv ut nät och vid femtiden i morse var det dags att vittja.

Jodå, ett antal plattfiskar plus några torskbarn (dom brukar han släppa tillbaka, men nu hade dom insomnat ...)  blev resultatet.

Plattfiskarna blir till middag nästa vecka när vi får besök av några av barnen!

Dom små torskarna + en sill hamnade i kastrullen och jag kan lova att runt mina ben snurrade två väldigt, väldigt hungriga katter och när jag vågade mig ifrån spisen, fick jag en lusing av pElle.

Nu står dom och äter nykokt fisk på var sitt fat.
(Ja, någon sås gjorde jag inte till dem ,-)

6 kommentarer:

Lisette sa...

Guuuuu så gott det låter. Ville gärna vara katt hos dig !

Ulrika sa...

Haha, ja inte kan du väl kliva bort från spisen så där bara. :-D

Gulle-Pelle, han är så himla fin!

Elisabet. sa...

Lisette: ja, du må tro att matte var poppis!!

Ulrika: nu är det snart dags för semester för mig .., vecka 29 börjar jag .., glöm inte att fundera på att komma ner en sväng ,-)

Ulrika sa...

Nejdå. Jag hoppas vi ska kunna få till det. Det vore underbart!

Ruta Ett sa...

Oj, en lusing?
Han verkar vara en liten manschauvinist, Pelle. Kvinnor SKA stå vid spisen. :-)

Cecilia N sa...

Ruta Ett sa ungefär det jag tänkte.

En sån kattgubbe!