söndag 1 juli 2012



Idag på förmiddagen kom Elvis hit till det gula huset på kullen.
I tre dagar ska han vara här och till en början blir det en riktigt maktkamp .., mest från harrys sida.

(Elvis husse är Mattias på mitt jobb).

"Va? Kommer han hit nu igen, den där typen och titta, nu tar han min tennisboll!" tänker nog harry.

Efter en stund lugnar det ner sig.



Och pElle, han tar det piano.

Elvis vet ju hur det är .., den där katten får man vara försiktig med, så Elvis tar liksom omvägen förbi pElle.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Söt-voffar. :-)

Mian sa...

Jag hör gransångaren :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, dom är så fina!
Mian: när Eva från Tyresö och hennes man är här, då hör varken dom eller PV gransångaren. Men jag gör det. Jämt & Ständigt ,-))

Cecilia N sa...

Jag hörde också gransångaren.

Elisabet. sa...

Cecilia N: höga toner går bra för mig .., men dova .., är hopplöst. Anders röst, t.ex. .., han har en väldigt mörk och dov röst och jag får ideligen fråga om.

Evas telefon ringde - den var i hennes jackficka i hallen - och det var också en hög ton på den och jag var den enda som uppfattade signalen.

Gransångaren hör jag hela tiden .., men han har minskat lite på ihärdigheten ,-)