måndag 2 juli 2012

Och det bästa för sportigajenny ....

Dags att skicka in veckans glädjeämen!

Men här kommer det, något försenat, så jag förstår mycket väl om jag inte är med i någon utlottning.
(Elisabet säger: det spelar ingen roll .., klart att du är med!)

Veckans glädjeämne är nog ändå syrran som ringde tidigt i lördagsmorse (runt 7.30-snåret) och frågade om jag inte hade lust att hänga med henne till Ullared som igår söndag.

Titta, så fint det är i Ullared! 
Dit ska jag åka i början av september, tillsammans med Emma .., säger Elisabet.
Bilden visar nog sportigajenny och hennes säkerligen lika sportiga syster.

Först tyckte jag att det skulle bli lite krångligt att ta mej från Kaxholmen, till Jönköping för att sedan ta ett tåg ner mot Halland och där antingen byta tåg till buss eller att syrran skulle hämta upp mig. Men, så kom hon med det eminenta förslaget att jag skulle ta mej till Öxnered där hon bor under lördagen, och så skulle vi ta bilen till Ullared på söndagen, och så skulle jag åka hem igen idag måndag!

Och så blev det.
Vi hade en mycket trevlig dag i Ullared, och syrran fick köpt lite bra att ha-saker inför hennes stundande Sverige-runt-resa. Jag fick tag på ett par klänningar och lite annat smått och gott.

Nu sitter jag på tåget mellan Herrljunga och Jönköping och mejlar veckans bästa, som då får bli både det där samtalet och trippen till Ullared!

Men varför ringde hon så tidigt? Jo, hon hade sett att jag på twitter ungefär 30 minuter tidigare skrivit att jag inte visste vad jag skulle hitta på under min lediga lördag!

//sportigajenny

2 kommentarer:

Jenny sa...

åhå... jag hade ingen bild från Ullared på datorn, däremot så hittade jag en bild på syrran! därav bilden från London.
Ser även att ett litet syftningsfel har irrat sig in i texten.
Jag menar självklart att jag skulle åka hem till syrran som i lördags. och hon bor alltid i öxnered. inte bara i lördags!
=)

Elisabet. sa...

sportigajenny: jag tyckte det var helt underbart med londonbilden!

Det där andra hade jag inte ens tänkt på ,-)

Det ska inte betygsättas här nu ,-)